Beyin ve Sinir Cerrahisi

Beyin, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Bölümü’nde omurga, omurilik ve sinirlerin oluşturduğu sinir sisteminin cerrahi hastalıkları ile ilgilenilmektedir. Ameliyatlar sırasında mikro cerrahi, nöronavigasyon, nöromoniterizasyon gibi günümüzün ileri teknoloji standartları kullanılmaktadır.

Beyin ve Sinir Cerrahisi bölümü; Nöroloji, Nöroradyoloji, Nöroanestezi ve Psikiyatri birimlerinden hekimlerle işbirliği içerisinde çalışıyor.

PET/BT, CyberKnife ve Gamma Knife adlı medikal teknoloji cihazları beyin tümörlerinin tanı ve tedavi sürecinde kullanılıyor.

Beyin Pili
Beyin Pili; istirahat halinde titreme, hareketlerde yavaşlama, yürüme güçlüğü ve katılık gibi ana bulguları olan ek olarak uyku, sindirim sistemi bozuklukları ve psikiyatrik yakınmaların da olabileceği beyinde dopamin salınımı azalması nedeniyle ortaya çıkan baş edilmesi zor ve hayat kalitesini ciddi düzeyde etkileyen kronik hastalıklardan biridir.
Parkinson hastalığının etkin tedavi yöntemlerinden biri de beyin pilidir. Beyin pili, parkinson hastalığı dışında ailevi titreme bozukluğu (esansiyel tremor), vücudun belli bölgelerinin kasılma hastalığı (distoni), tik rahatsızlığı (Tourette sendromu) gibi pek çok hareket bozukluğu, takıntı(Obsesif kompulsif bozukluk), depresyon gibi psikiyatrik hastalıkların tedavisinde ve epilepsi alanında kullanılmaktadır.
Disk Hastalıkları ve Dejeneratif Omurga Hastalıkları Servikal, lomber ve torasik diskektomiler, vertebrektomi, laminektomi, omurga stabilizasyon (instrumentasyon) ameliyatları bu birimin kapsamındadır. Hareket bozukluklarında (Parkinson vb.) Derin Beyin Stimülasyonu, (Beyin Pili) kliniğimizde güvenle uygulanmaktadır.

Travmalar
Çökme kırıkları, epidural ve subdural hematomlar, kafa kaidesi tamirleri, omurga kırıkları ve stabilizasyonu, omurilik basısı için acil cerrahi müdahalelerini içermektedir.

Beyin ve Omuriliğin Damar Hastalıkları
Anevrizma, arteriovenöz malformasyon ve kavernoma ameliyatları, endarterektomi, intraserebral hematomlar, vasküler anastomozlar, spinal avm’leri içermektedir.

Nöroonkoloji
Her çeşit beyin ve omurilik tümörlerinin cerrahi tedavisi; meningiomalar, glial tümörler, serebellopontin köşe tümörleri, hipofiz tümörleri, beyin sapı, pineal bölge, posterior fossa tümörleri, kafa kaidesi tümörleri, ekstramedüller veya intramedüller spinal tümörler, kalvaryum lezyonları, kranioplasti ameliyatları, kraniofasiyal cerrahi, kraniosinostoz ve şekillendirme ameliyatları bu birimin dâhilindedir.

Nöroendoskopi ve Hidrosefali Tedavisi
Bu birimin kapsamında şant ameliyatları, nöroendoskopik girişimler, third ventriculostomy ve araknoid kistlerin fenestrayonu yer almaktadır.

Fonksiyonel Nöroşirurji
Hemifasiyal spazm ve trigeminal nevraljide mikrovaskülar dekompresyon, vagal sinir stimulatörü yerleştirilmesi ve sara hastalıklarıyla ilgili birimdir.

Periferik Sinir Cerrahisi
Periferik sinir anastomozları, tamirleri, sinir tuzak sendromları cerrahisiyle ilgilenmektedir.

Pediatrik Nöroşirurji
Bu bölüm çocuk beyin, omurilik ve sinir sistemi hastalıklarının cerrahi tedavisiyle ilgilenmektedir. Acıbadem Sağlık Grubu hastanelerinde ve tıp merkezlerinde; nöroendoskopik hidrosefali, beyin sapı gliomları, talamik ve hipotalmik gliomlar gibi derin yerleşimli beyin tümörleri ve epilepsi hastalıklarının tanı ve tedavisi sağlanmaktadır.

Yürüme Analizi Laboratuvarı
Yürüme analizi, hareketlerin sayısal olarak değerlendirilmesi, tanımlanması ve yorumlanmasıdır.  Yürüme analizi fiziki muayene ve 3 boyutlu hareket değerlendirmesi ile uygulanır.

Tümör Boyama
Beyin tümörlerinin güvenli ve geniş rezeksiyonu (çıkartımı) ve beyin damar hastalıklarının ameliyatları sırasında dünyada ve Türkiye’de sınırlı sayıda merkezde kullanılan florasan (tümör boyama) kılavuzluğunda cerrahi BHT CLINIC İstanbul Tema Hastanesi’nde.

Tümörün Yol Haritasını Çizen Teknoloji "Nöronavigasyon"
Beyin tümörü ameliyatları sırasında sağlam beyin dokusuna zarar vermeden tümörü çıkartmak çok önemlidir. “Nöronavigasyon” cihazı, dokular korunarak beyindeki tümörlerden biyopsi alınmasını, hastalara en doğru teşhisin konmasını ve en uygun tedavinin uygulanmasını sağlar.

Fizik Muayene: Detaylı fizik muayene, eklem hareketlerinin değerlendirmesi (ROM-Range of motion) ve eklem hareket açılarının ölçülmesi (goniometrik ölçümler) ile analiz başlamaktadır. Boy, kilo, bacak uzunluğu, eklem aralığı ölçümleri yapılmaktadır.
3 Boyutlu Hareket Değerlendirmesi: Yürüme platformu üzerinde, vücuda yapıştırılan işaretleyicilerin hareketleri yürüme sırasında kızılötesi kameralar ve dv kameralar tarafından tespit edilip özel bir bilgisayara aktarılır. Bilgisayarda yapılan kayıtlar değerlendirilir. Kayıtlar, grafiksel ve 3 boyutlu olarak ayrıntılı değerlendirilip rapor haline getirilir.

Beyin, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Tanı ve Tedavi Alanları
Beyin Tümörleri