Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları

Endokrinoloji vücudumuzdaki iç salgı bezleri, bu bezlerin fonksiyonları ve salgıladıkları hormonlarla ilgilenen bilim dalıdır. Hormonlar üreme, metabolizma, büyüme ve gelişmeyi kontrol eden salgılardır. Endokrinoloji hekimleri hormon dengesizliği ve bu dengesizliğin neden olduğu problemleri tanı, takip ve tedavi eder.
Endokrin sistemi oluşturan salgı bezleri, hipotalamus, hipofiz, tiroid, paratiroid, pankreas, yumurtalıklar (Kadında overler, erkekte testisler), böbreküstü bezi, yağ dokusu ve endotel (damar iç duvarını döşeyen hücreler) dir.

Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bölümünde şeker hastalığı, guatr hastalığı, kemik erimesi, böbrek üstü bezi hastalıkları, adet düzensizlikleri, kıllanma artışı, şişmanlık, cinsiyet hormonları hastalıklarının tanı ve tedavisi yapılmaktadır.

Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Tanı ve Tedavi Alanları
Şeker Hastalığı (Diabetes Mellitus)
Tiroid Bezi Hastalıkları (Guatr, Hiper / Hipotiroidi, Tiroid Kanseri)
Şişmanlık (Obezite)