Tüp Bebek Merkezi (IVF)

Tüp bebek merkezi; ileri teknoloji ile yüksek gebelik oranları ve yüz güldüren sonuçlar…
BHT Clinic İstanbul Tema Hastanesi tüp bebek merkezi ekibi doktorlar ve embriyologlardan oluşmaktadır. Tüp bebek tedavisi için yurt içi ve yurt dışından hastaların başvurduğu merkezde yıllık ortalama 600 hasta tedavi edilmektedir. İleri teknoloji ile kurulmuş tüp bebek merkezinde dünya ile paralel son gelişmeler takip edilerek yüksek gebelik oranları ve yüz güldüren sonuçlar elde edilmektedir.

Tüp Bebek
Çiftlerin, bir yıl süre ile korunmasız cinsel ilişkide bulunmasına rağmen gebelik oluşmaması durumunda çiftler infertil olarak kabul edilir. Bu çiftlerin araştırılıp tedavi görmesi gerekir. Kadın yaşının ileri olduğu çiftlerde bu bir yıllık bekleme süresi daha da kısa olabilir (35 yaş üstü, 6 ay, 40 yaş üstü 3 ay).Bu aşamadan sonra gebelik oluşmasına yardım etmek için yapılan tüm tetkik ve tedaviler üremeye yardımcı teknikler olarak adlandırılır.
Tüp bebek (IVF) yöntemi, çocuk sahibi olamayan çiftlere uygulanan ve uzun süredir kullanılan bir yardımcı üreme tekniğidir. Günümüzde tercih edilen infertilite (kısırlık) tedavisinin başında tüp bebek geliyor.

Tüp Bebek Kimlere Uygulanır
Nedeni belli olmayan açıklanamayan kadın ve erkekler de kısırlık, enfeksiyon, tüplerde tıkanma, erkeğin sperm kalite düşüklüğü veya ileri yaştan kaynaklanabilen durumlarda tüp bebek yöntemi ile çiftler bebek sahibi olabiliyor.

Tüp Bebek Tedavisi
Kadın üreme hücreleri olan yumurtaların ve erkek üreme hücreleri olan spermlerin toplanarak vucüt dışında, laboratuvar ortamında bir araya getirilerek döllenmenin elde edilmesini sağlayan süreçtir.
Döllenen yumurtalar bölünmeye başlayıp, embriyo aşamasını laboratuvar ortamında geçiriken, anne adayının rahmine yerleştirilir. Elde edilen gebeliğin doğal yollarla oluşan gebelikten bir farkı kalmaz.
Tüp bebeğin doğal gebelikten farkı döllenme işleminin laboratuvar koşullarında gerçekleştirilmesi ve döllenenen yumurtaların anne rahmine tekrar geri yerleştirilmesidir.

Aşılama (İntrauterin İnseminasyon):
Aşılama daha çok nedeni bilinmeyen kısırlık durumlarında tercih edilir. Tüp bebek tedavisinden önce daha az zahmetli bir uygulama olması, uygun kişiler için tercih edilebilir kılar. Bununla beraber bazı durumlarda, örneğin erkeğin sperm sayısının düşük olması gibi, aşılama yöntemi tercih edilmez.Doğal yollarla çocuk sahibi olamayan çiftler, yardımcı doğum tedavilerine başvururlar. Tüp bebek tedavisi çoğu zaman daha çok tercih edilir ancak bazı çiftler için tüp bebek tedavisinden önce aşılama yöntemi denenebilir. Bu yöntem daha az maliyetli ve daha kolay bir yöntem olduğu için tüp bebek tedavisinden önce denenebilir.

Aşılama Kimlere Uygulanır
Genellikle erkek infertillitesi (kısırlık) durumlarında tercih edilir. Bunun yanında kadın ve erkek ile ilgili olabilecek bazı cinsel ya da jinekolojik problemlerin varlığı, aşılamanın uygulanması gerektirebilir.

Yumurtlama problemleri,
Rahim ağzı problemleri,
Sperm sayısında hafif derecede bozukluk,
Endometriozisin erken safhaları,
Açıklanamayan kısırlık
Cinsel ilişkiye girmeyi engelleyecek ereksiyon ya da rahme giriş ile ilgili durumlar,

Aşılama Tedavisi
Spermin dış ortamda işlemlerden geçirilip rahim içine transfer edilmesi işlemidir. Döllenme embriyo oluşumu, fallop tüplerinde doğal olarak gelişir. Çoğu zaman erkek kısırlık (infertilite) neden olduğu çocuk sahibi olamama tedavisinde kullanılır.

Aşılama Yöntem Evreleri:
Standart aşılama yöntemi 5 aşamadan oluşur. Evreler şu şekildedir:
1- Uyarıcı Hormon Tedavisi
2- Yumurta Çatlatma İğnesi
3- Spermlerin Toplanması
4- Sperm Yıkama
5- Spermin Rahim İçine Transfer Edilmesi

Aşılamanın Tutması için:
Sigaradan uzak durma
Egzersiz
Sağlıklı beslenme
Stresten kaçınmak