Çocuk Kardiyolojisi

Çocuk Kardiyolojisi bölümü; fetal (doğum öncesi) dönemden başlayarak yenidoğan, süt çocuğu, adolesan ve hatta genç erişkinlik dönemlerini kapsayan doğuştan/edinsel kalp hastalıkları ile ilgilenen, tanı, takip ve tedavisini üstlenen bilim dalıdır.

Kliniğimizin Çocuk Kardiyoloji bölümünde aşağıdaki tetkik ve tedavi yöntemleri uygulanabilmektedir.
Çocuk EKG
Çocuk Ekokardiyografi ve Renkli Doppler Uygulaması (Kalp Ultrasonu)
 24 Saat Ritim Holter
24 Saat Tansiyon Holter
Efor Esti (Eforlu EKG, Treadmill Testi)
Kalp ve Damar Kateter Anjiografi İşlemleri
Çocuk Kalp Cerrahisi Ameliyatları

Çocuklarda Kalp Hastalıkları Belirtileri:
Üfürüm
Göğüs Ağrısı
Morarma
Bayılma
Çarpıntı

Ne Zaman Çocuk Kardiyolojisi Bölümüne Başvurmak Gerekir?
Yenidoğan ve erken süt çocuğu döneminde kalp hastalıklarının erken tanı ve tedavisinin yapılabilmesi için şikayet veya bulgu ortaya çıkmasını beklenmeden kontrol amaçlı olarak,
Muayene sırasında kalpte üfürüm duyulması halinde,
Göğüs ağrısı, çarpıntı, bayılma, çabuk yorulma, morarma gibi kalp hastalıkları ile ilgili olabilecek şikayetlerin olması halinde,
Eklem ağrısı/şişliği, kızarıklık gibi durumlarda kalp romatizması olasılığının araştırılması,
5 günden uzun süren ateş ve döküntü, el-ayak içlerinde kızarıklık, dudaklarda kızarıklık ve çatlama vb bulguların eşlik ettiği durumlarda kalp damarlarında genişleme olup olmadığının kontrolü,
Spor katılımı öncesi kalp hastalıkları açısından tarama yapılması ve aktif spor yapılıyor ise en az yılda bir kez kontrol,
Ailede doğuştan kalp hastalığı öyküsü olması durumlarında (yukardakilerle sınırlı olmamak kaydıyla) çocuk kardiyoloji bölümüne başvurmak gerekir.