Sağlık Köşesi

Sağlık Köşesi
17 Mayıs 2024 Cuma

Sessizce ilerleyen tehlike: Osteoporotik omurga kırıkları

Özellikle 50 yaş üstü hastalarda görülen osteoporotik yani kemik erimesi sebebiyle oluşan omurga kırıklarına dikkat çeken Doç. Dr. Tuna Pehlivanoğlu, bu kırıklarının özelliklerine ve tedavisine değindi.
13 Şubat 2024 Salı

Anemi Hakkında Bilinmeyenler

Genelde kadınlarda daha sık görülen anemi hakkında bilgilendirmelerde bulunan Dahiliye Uzmanı Abdulvahap Doğan, rahatsızlığın en yaygın sebebinin demir eksikliği olduğunu söyledi. Anemi belirtilerini ve tedavi yöntemlerini anlatan Doğan, önemli olanın tedavinin yanı sıra düzenli takibin de yapılması gerektiğinin altını çizdi.
13 Şubat 2024 Salı

Beyin Tümörleri, Her 100 Bin Kişiden En Az 3 'ünde Görülüyor!

En az her 100 bin kişiden 3’ünde ve kadınlara oranla erkeklerde daha sık görülen beyin tümörü ve tedavisi hakkında bilgilendirmelerde bulunan Op. Dr. Selçuk Gözcü, ayrıca tam donanımlı bir merkez, ekip yaklaşımı ve multidisipliner tedavi anlayışının öneminden bahsetti.
10 Kasım 2023 Cuma

Obezite Cerrahisi, Çeşitleri ?

Obezite, vücutta aşırı yağ birikimi ve genellikle sağlık sorunlarına yol açabilen bir durumdur. Genellikle vücut kitle indeksi (VKİ) kullanılarak ölçülür ve bu indeks 30’un üzerinde ise bir kişi obez olarak sınıflandırılır. Obezite, kalp hastalıkları, diyabet, yüksek tansiyon ve diğer sağlık sorunları gibi ciddi riskleri beraberinde getirebilir. Sağlıklı bir yaşam tarzı, dengeli beslenme ve düzenli egzersiz obeziteyi önlemek veya yönetmek için önemli adımlardır.
13 Ocak 2023 Cuma

Medikal Estetik

Kadınlarda yaşlanmanın en çok etkisini gösterdiği bölgelerden biri de dudaklar ve çevresidir. Dudak ve çevresinde kırışmalar, hacim ve nem kaybına bağlı büzüşmeler, dudak ve çevresinde oluşan istenmeyen görüntüler karşısında uygulanan en etkili tedavi dudak dolgusudur.
11 Ocak 2023 Çarşamba

Psikoterapi

Danışana etkili bir tedavi sunmak adına psikoloji bölümü multidisipliner yaklaşımla ilerlemeli. - Gerekli görülen durumlarda psikiyatri, nöroloji, beslenme ve diyetetik, endokrinoloji vb. birimler arası yönlendirmeler yapılarak destekleyici tedavi uygulanmalı.
6 Ocak 2023 Cuma

Akıllı Mercek ve Refraktif Cerrahi (Lazer)

Akıllı lensler, trifokal mercek olarak adlandırdığımız tek bir odak noktasında değil yakın, orta ve uzak mesafede çoklu odak noktasının görme problemlerine çözüm bulan bir tedavi türüdür.