Sağlık Köşesi

Sağlık Köşesi
17 Mayıs 2024 Cuma

Sessizce ilerleyen tehlike: Osteoporotik omurga kırıkları

Özellikle 50 yaş üstü hastalarda görülen osteoporotik yani kemik erimesi sebebiyle oluşan omurga kırıklarına dikkat çeken Doç. Dr. Tuna Pehlivanoğlu, bu kırıklarının özelliklerine ve tedavisine değindi.

PSÖRİASİS (SEDEF HASTALIĞI)

Psöriasis, derinin kronik, tekrarlayıcı bir hastalığıdır. Skuamlarının renginden dolayı halk arasında “sedef hastalığı” olarak bilinmektedir. Ciltte sedefi beyaz ince ya da kalın pullar ile kaplı, kırmızı/ pembe, deriden hafif kabarık lezyonlardır.
8 Kasım 2022 Salı

Meme Kanserinin Belirtileri Nelerdir? Nasıl Tedavi Edilir?

Meme kanserinin en sık görülen belirtisi, memede ele gelen ağrısız kitledir. Bazen ileri evre tümörlerde ağrıda belirtilere eşlik edebilir. Meme başında kanlı akıntı erken dönem meme kanserinin belirtisi olabilir.

Meme Kanserinin Nedenleri?

Genetik faktörler meme kanserinin gelişiminde önemli olduğu düşünülmektedir. Tüm meme kanserleri içinde genetik geçişle ilişkilendirilen vaka sayısı tüm vakaların %5-15’ini oluşturmaktadır.
8 Kasım 2022 Salı

40 Yaşın Üzerinde Tarama Amaçlı Mamografi Neden Çekilmelidir?

Günümüzde meme kanseri kadınlarda kansere bağlı ölümler arasında akciğer kanserinden sonra ikinci sırada yer almasından dolayı bu kanserin önlenmesine ve erken tanısına yönelik farkındalık gittikçe artmaktadır.
27 Ekim 2022 Perşembe

Aşırı Terleme

Terleme vücudun genelinde veya sadece belli bir bölgede (lokal) görülebilir. Lokal terleme el, yüz, koltuk altı ve ayaklarda kendini sık gösterir. Lokal terleme problemi genellikle 21-25 yaş arası kişilerde sıktır.
27 Ekim 2022 Perşembe

Hasta Hakları ve Sorumlulukları

Hasta hakları; hasta ile sağlık çalışanları arasında bireysel ve toplumsal düzeyde ortaya çıkan sorunların çözümü, sağlık çalışanlarının hastaya ve hastanın sağlık çalışanlarına karşı görev ve sorumlulukları bilmesi, daha iyi sağlık ortamı için hasta ve sağlık çalışanlarının birlikte sahip çıkması gereken haklardır.