Sağlık Köşesi

Sağlık Köşesi
17 Mayıs 2024 Cuma

Sessizce ilerleyen tehlike: Osteoporotik omurga kırıkları

Özellikle 50 yaş üstü hastalarda görülen osteoporotik yani kemik erimesi sebebiyle oluşan omurga kırıklarına dikkat çeken Doç. Dr. Tuna Pehlivanoğlu, bu kırıklarının özelliklerine ve tedavisine değindi.

Mesane Hastalıkları

Mesane; böbrekler tarafından üretilen idrarın dışarı boşaltılmadan önce depolandığı organdır. İdrara çıkmadan önce, idrarı depolayan organ olan mesane küresel şeklinde kas tabakaları ve iç yüzeyini kaplayan mukoza adı verilen zar yapısından oluşmuştur. Mesane hastalıkları aşağıdaki gibidir:

Koklear İmplant (Biyonik Kulak) ile İşitme Kaybı Tedavisi

Koklear implant (biyonik kulak), ileri ve çok ileri derecedeki işitme kayıplarında işitme cihazından fayda görmeyen hastalar için kullanılan elektronik bir cihazdır. Koklear implant cihazı mekanik ses enerjisini elektriksel sinyale dönüştürmekte ve işitme sinirini doğrudan uyarmaktadır.

Hemoroid Tedavisi

Halk arasında basur olarak da bilinen hemoroid yaygın bir hastalıktır. Ancak birçok hasta utandığı ve acısından çekindiği için muayene olmak istemeyebiliyor. Basur, tedavisi mümkün olan sanıldığından daha kolay yöntemlerle çabuk iyileşme sağlanabilen bir hastalıktır. Genel Cerrahi hekimlerimizden Doç. Dr. Hüseyin KADIOĞLU hemoroid ile ilgili sıkça sorulan soruları sizler için cevapladı: Hemoroid ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular 1. Hemoroid nedir? Makat bölgesinin sık rastlanan hastalıklarından biri olan hemoroid aslında normal anatomik yapılar olan hemoroidal yastıkçıkların büyümesidir. Her insanda bulunan hemoroidal yastıkçıklar normalden daha büyük olduğu ve kişiye şikayet verdiği zaman hemoroidal hastalık olarak adlandırılır.

Meme Kanseri

Kadınlarda en sık görülen kanser türü olan meme kanseri erken teşhis edildiğinde tedavi edilebilen ve başarı oranı yüksek olan bir hastalıktır. Genel Cerrahi hekimlerimizden Doç. Dr. Hüseyin KADIOĞLU meme kanseri ile ilgili farkındalığı arttırmak ve sizleri bilgilendirmek için sorularımızı cevaplandırdı: Meme Kanseri nedir ve nasıl oluşur? Meme içerisindeki dokulardan bir bölümünün kontrolsüz ve sağlıksız çoğalmasıdır. Bu kontrolsüz çoğalma memenin kanallarında olduğu zaman “duktal” kanserler memenin salgı dokusunda olduğu zaman “lobuler” kanser olarak adlandırılmaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı

Diz Protezleri

Diz protezleri, diz kireçlenmesi hastalığında uygulanan bir tedavi yöntemidir. Hastanemiz Ortopedi ve Travmatoloji hekimlerinden Op. Dr. Zafer SOYDAN diz kireçlenmesi ve diz protezi ameliyatı ile ilgili merak edilenleri sizler için anlattı. Diz Kireçlenmesi ( Gonartroz) Nedir? Gonartroz hastalığı, gerek idiopatik olarak gerekse de diz eklemini tutan çeşitli hastalıklara bağlı olarak diz ekleminin kıkırdak tabakasının ilerleyici ve geridönüşsüz olarak hasarlandığı hastalıktır. Diz kireçlenmesi, hastada çok ciddi fonksiyon bozukluğu, hareket kaybı, şiddetli ve tedaviye cevap vermeyen ağrıya yol açan, hastanın yaşam kalitesini bozan ve tedavi edilmediği takdirde sakatlayıcı da olabilen bir hastalık türüdür.