Sağlık Köşesi

Sağlık Köşesi
17 Mayıs 2024 Cuma

Sessizce ilerleyen tehlike: Osteoporotik omurga kırıkları

Özellikle 50 yaş üstü hastalarda görülen osteoporotik yani kemik erimesi sebebiyle oluşan omurga kırıklarına dikkat çeken Doç. Dr. Tuna Pehlivanoğlu, bu kırıklarının özelliklerine ve tedavisine değindi.

Mide Botoksu ile Kilo Vermek

Mide botoksu ile kilo vermek mümkün mü? Mide botoksu ile kaç kilo verilir? Mide botoksu ile ilgili sıkça sorulan soruları sizler için derledik. BHT CLINIC İstanbul Tema Hastanesi’nde bulunan Genel Cerrahi bölümümüzde; ‘’Mide Botoksu’’ işlemi gerçekleştirilmektedir. Obezite tedavisi ve diğer sorularınız için obezite merkezimize başvurabilirsiniz. Obezite Neden Gelişir? İlk önce obezitenin neden geliştiğini anlatmak gerekir. Çok ender bazı hastalıklarının (hipotiroidi, böbreküstü bezi hastalıkları vb) dışında obezite en sık, fazla gıda tüketimine bağımlı olan bir hastalıktır. Sıklıkla bu hastalarda bozulmuş bir yeme alışkanlığı ve düzensiz bir yeme şekli vardır. Yemek vücuda enerji sağlamak amacı ile değil de bir hobi olarak veya bir alışkanlık olarak tüketilmeye başlamıştır. Bir defa yeme alışkanlığı bozulduğunda ne yazık ki tekrar düzeltmek oldukça güçtür. Kişiler diyetlere uyum sağlamakta oldukça zorlanmaktadır.

Normal Doğum

Normal doğum kadınların sıklıkla korktuğu ancak hem anne hem de bebek için daha faydalı olduğu bilinen doğum şeklidir. Kadınların normal doğum ile ilgili merak ettikleri için Kadın Hastalıkları ve Doğum hekimlerimizden Op. Dr. Suat KARATAŞ bu konuda sıkça sorulan soruları cevapladı. Normal Doğum ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular 1- Normal Doğum Nedir ve Nasıl Gerçekleşir? Normal doğum (vajinal doğum), fetüsün yani bebeğin ister vaktinden önce ister doğum zamanında doğal yol olan vajenden çıkarılması, doğması durumudur. Normal (vajinal) doğum, annede doğum ağrıları yani rahimdeki kas kasılmaları ile başlayıp, rahim ağzını tıkayan mukus tıkacının (nişan) atılmasından sonra rahim ağzının tam açılıp, bebeğin doğum kanalından geçişi ve vajinadan atılması ile gerçekleşir. 2- Kimler Normal Doğum Yapabilir? Normal doğumu (vajinal doğum) , bazı istisnalar dışında tüm gebeler yapabilir. Bu istinai durumlar nelerdir?

Korona Virüsün Akciğerler Üzerine Etkileri ve Korunma Yolları

Korona virüs bir diğer deyişle COVID 19 akciğerleri hedef alan ve hastada solunum problemlerine yol açan bir virüstür. Zatürreye ve solunum yetmezliğine yol açan korona virüsün akciğerler üzerine etkileri ve korunma yolları ile ilgili bilinmesi gerekenleri hekimimiz Uzm. Dr. Gersi ALISHA anlattı: Korona Virüsün Akciğerler Üzerinde Etkisi 1. Korona Virüs COVID-19 Enfeksiyonunun Belirtileri Nelerdir? Korona virüsün en sık görülen belirtiler arasında; ateş, öksürük, nefes darlığı ve halsizlik yer almaktadır. Fakat hastalarda; ağızda tat bozukluğu, koku almada azalma, ishal, bulantı kusma, yaygın kas eklem ağrıları, baş ağrısı, boğaz ağrısı, göğüs ağrısı, balgamda kan gelmesi gibi çeşitli belirtiler görülebilir.

Bağışıklık Sistemimizi Güçlendirme Yolları

Bağışıklık Sistemi Nedir? Bağışıklık sistemi vücudumuzu enfeksiyonlara yol açabilen virüs, bakteri, mantar ve parazit gibi minik canlıların zarar verici etkilerine karşı koruyan bir sistemdir. Bağışıklık sisteminin görevleri arasında; zararlı organizmaların vücuda girmelerini engellemek ve eğer girecek olurlarsa bunları vücuda girdikleri yerde yok etmek, yayılmalarını engellemek ve geciktirmek en önemli yeri tutmaktadır. Bağışıklık sistemi vücudun kendi içerisinde ve dışarısındaki milyonlarca değişik düşmanı ve yabancı yapıyı tanıyıp ayırt edebilme yeteneğine sahiptir. Sağlıklı bir vücut karşılaştığı hastalık etkenleri ile ve yabancı maddelerle çoğunlukla tüm organizmaya belli etmeden baş etmektedir. Bağışıklık sisteminin en önemli ve hayati özelliklerinden biri “hatırlama” özelliğidir. Yaşam boyu devam eden bu özellik sayesinde birçok hastalığın tekrarlanması önlenmiş olur. Zaman içerisinde bağışıklık sisteminde gelişen zayıflıklar nedeniyle “hastalık” denilen tablolar ortaya çıkar.
28 Mart 2022 Pazartesi

Kanseri Ne Kadar Tanıyoruz?

Kanser Hücresi Nedir? Kanser, hücrelerin kontrol dışı çoğalmaları sonucunda önce bulundukları organ(lar)ın ve sonrasında da tüm organizmanın fonksiyonlarının bozulmasıyla seyreden hastalıklar gurubudur. Normal şartlarda hücrelerin yaşam döngüleri çok sıkı kontrol ve denetim altındadır. Gerek kalıtsal (yaklaşık % 5-10 oranında sorumludur) gerekse çevresel faktörlerin birikmesi sonucunda hücre çekirdeğinde bulunan DNA’larda meydana gelen farklılaşmalar sonucunda kanser hücreleri ortaya çıkmakta ve yine bulundukları ortamda uygun koşulları oluşturarak kontrolsüz çoğalma sürecine geçerek bildiğimiz kanser tablosunu oluşturmaktadırlar.
28 Mart 2022 Pazartesi

Psikoloji Bölümü ve Psikoterapi Süreci Nedir?

Psikoloji Bölümü ve Psikoterapi Süreci Nedir? Danışanlara en etkili tedaviyi ve hizmeti sunabilmek adına hastanemizde psikolog psikiyatrist ve nörolog koopere bir biçimde çalışmaktadır. Gerekli görülen durumlarda birimler arası yönlendirmeler yaparak destekleyici tedavi uygulanır. Bu tedavide Psikolog, Psikoterapi süreci ile ilgilenir. İlk görüşmede danışana özgü bir tedavi planı oluşturulur ve danışanla birlikte terapi hedefleri belirlenir. Bu terapi hedefleri doğrultusunda da diğer seanslar şekillendirilir. Bireysel Psikoterapi seansı yaklaşık 50dk sürer. Ayrıca psikoloji ve psikiyatri bölümü hastanede yatışı olan hastalara da psikolojik destek hizmeti sağlar. Bu destek hastadan sorumlu doktorun talebi doğrultusunda olabileceği gibi hastanın kendi isteği ile de gerçekleşebilmektedir.