Sağlık Köşesi

Sağlık Köşesi
29 Nisan 2024 Pazartesi

“Yetişkinlerde 50 yaşına kadar HPV virüsüne maruz kalma oranı yüzde 80”

Human Papilloma Virüsün ‘HPV’ olarak kısaltılan bir DNA virüsü olduğunu belirten Op. Dr. Neslihan Bahat, “Bu virüsün dokuda varlığı ile oluşan HPV enfeksiyonları ise en sıklıkla cinsel yolla bulaşmaktadır. Kadınlarda genital siğil ve bazı genital kanserlere yol açabilir. Ayrıca yetişkinlerde 50 yaşına kadar HPV virüsüne maruz kalma oranı yüzde 80’dir” dedi.

Hemoroid Tedavisi

Halk arasında basur olarak da bilinen hemoroid yaygın bir hastalıktır. Ancak birçok hasta utandığı ve acısından çekindiği için muayene olmak istemeyebiliyor. Basur, tedavisi mümkün olan sanıldığından daha kolay yöntemlerle çabuk iyileşme sağlanabilen bir hastalıktır. Genel Cerrahi hekimlerimizden Doç. Dr. Hüseyin KADIOĞLU hemoroid ile ilgili sıkça sorulan soruları sizler için cevapladı: Hemoroid ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular 1. Hemoroid nedir? Makat bölgesinin sık rastlanan hastalıklarından biri olan hemoroid aslında normal anatomik yapılar olan hemoroidal yastıkçıkların büyümesidir. Her insanda bulunan hemoroidal yastıkçıklar normalden daha büyük olduğu ve kişiye şikayet verdiği zaman hemoroidal hastalık olarak adlandırılır.

Meme Kanseri

Kadınlarda en sık görülen kanser türü olan meme kanseri erken teşhis edildiğinde tedavi edilebilen ve başarı oranı yüksek olan bir hastalıktır. Genel Cerrahi hekimlerimizden Doç. Dr. Hüseyin KADIOĞLU meme kanseri ile ilgili farkındalığı arttırmak ve sizleri bilgilendirmek için sorularımızı cevaplandırdı: Meme Kanseri nedir ve nasıl oluşur? Meme içerisindeki dokulardan bir bölümünün kontrolsüz ve sağlıksız çoğalmasıdır. Bu kontrolsüz çoğalma memenin kanallarında olduğu zaman “duktal” kanserler memenin salgı dokusunda olduğu zaman “lobuler” kanser olarak adlandırılmaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı

Diz Protezleri

Diz protezleri, diz kireçlenmesi hastalığında uygulanan bir tedavi yöntemidir. Hastanemiz Ortopedi ve Travmatoloji hekimlerinden Op. Dr. Zafer SOYDAN diz kireçlenmesi ve diz protezi ameliyatı ile ilgili merak edilenleri sizler için anlattı. Diz Kireçlenmesi ( Gonartroz) Nedir? Gonartroz hastalığı, gerek idiopatik olarak gerekse de diz eklemini tutan çeşitli hastalıklara bağlı olarak diz ekleminin kıkırdak tabakasının ilerleyici ve geridönüşsüz olarak hasarlandığı hastalıktır. Diz kireçlenmesi, hastada çok ciddi fonksiyon bozukluğu, hareket kaybı, şiddetli ve tedaviye cevap vermeyen ağrıya yol açan, hastanın yaşam kalitesini bozan ve tedavi edilmediği takdirde sakatlayıcı da olabilen bir hastalık türüdür.

Mide Botoksu ile Kilo Vermek

Mide botoksu ile kilo vermek mümkün mü? Mide botoksu ile kaç kilo verilir? Mide botoksu ile ilgili sıkça sorulan soruları sizler için derledik. BHT CLINIC İstanbul Tema Hastanesi’nde bulunan Genel Cerrahi bölümümüzde; ‘’Mide Botoksu’’ işlemi gerçekleştirilmektedir. Obezite tedavisi ve diğer sorularınız için obezite merkezimize başvurabilirsiniz. Obezite Neden Gelişir? İlk önce obezitenin neden geliştiğini anlatmak gerekir. Çok ender bazı hastalıklarının (hipotiroidi, böbreküstü bezi hastalıkları vb) dışında obezite en sık, fazla gıda tüketimine bağımlı olan bir hastalıktır. Sıklıkla bu hastalarda bozulmuş bir yeme alışkanlığı ve düzensiz bir yeme şekli vardır. Yemek vücuda enerji sağlamak amacı ile değil de bir hobi olarak veya bir alışkanlık olarak tüketilmeye başlamıştır. Bir defa yeme alışkanlığı bozulduğunda ne yazık ki tekrar düzeltmek oldukça güçtür. Kişiler diyetlere uyum sağlamakta oldukça zorlanmaktadır.

Normal Doğum

Normal doğum kadınların sıklıkla korktuğu ancak hem anne hem de bebek için daha faydalı olduğu bilinen doğum şeklidir. Kadınların normal doğum ile ilgili merak ettikleri için Kadın Hastalıkları ve Doğum hekimlerimizden Op. Dr. Suat KARATAŞ bu konuda sıkça sorulan soruları cevapladı. Normal Doğum ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular 1- Normal Doğum Nedir ve Nasıl Gerçekleşir? Normal doğum (vajinal doğum), fetüsün yani bebeğin ister vaktinden önce ister doğum zamanında doğal yol olan vajenden çıkarılması, doğması durumudur. Normal (vajinal) doğum, annede doğum ağrıları yani rahimdeki kas kasılmaları ile başlayıp, rahim ağzını tıkayan mukus tıkacının (nişan) atılmasından sonra rahim ağzının tam açılıp, bebeğin doğum kanalından geçişi ve vajinadan atılması ile gerçekleşir. 2- Kimler Normal Doğum Yapabilir? Normal doğumu (vajinal doğum) , bazı istisnalar dışında tüm gebeler yapabilir. Bu istinai durumlar nelerdir?