Kadın Hastalıkları ve Doğum

Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü’nde ağrısız doğum, dört boyutlu ultrason ile anne karnındaki bebeğin detaylı değerlendirilmesi, idrar kaçırma, rahim ve idrar torbası sarkması ameliyatları başarı ile gerçekleştirilmektedir. Özellikle kliniğimizde tüm jinekolojik hastalıkların ve rahim kanseri, rahim ağzı kanseri ve yumurtalık kanserlerinin ameliyatları laparoskopi yöntemi ile uygulanmaktadır.  Suda doğum ünitesi de bulunan merkezimizde ayrıca 4D ultrason ile bebek ve hamilelik takibi yapılmaktadır.

Kadın Hastalıkları ve Doğum Tanı ve Tedavi Alanları
Kolposkopi Ve Biopsiler
Menapoz – Osteoporoz – Kemik Erimesi
Kanser Taraması
Meme Hastalıkları
Ürejinekoloji – İdrar Kaçırma
4D Ultrason
Genital Estetik
Pap Smear Testi (Servikal Yayma)
Histerosalpingografi
Kontrasepsiyon
Ürojinekoloji

Doğum Yöntemleri
Doğal Doğum
Suda Doğum
Sezaryen Sonrası Normal Doğum (Ssvd)
Anne Bebek Baba Dostu Sezaryen

BHT CLINIC İstanbul Tema Hastanesi’nde bulunan Kadın Hastalıkları ve  Doğum bölümünde Kadın Sağlığı ve Doğum ile ilgili tedavi ve takip hizmeti verilmektedir.

Son 40 yılda kısırlık bilgisi ve tedavisi, giderek artan sayıda çiftin düşük doğurganlık probleminin üstesinden gelmesi amacıyla yardıma yönelmesini teşvik eden büyük gelişmeler gösterdi. Artık kısırlığın sebebini teşhis etmeye yardımcı olan ve sonunda çiftlere bebek sahibi olma hayallerini gerçekleştirme şansı tanıyan birçok seçenek mevcut. Yardıma başvuran kısır çiftlerin büyük bir çoğunluğu sonunda bebek sahibi olabilmektedir ve Üremeye Yardımcı Tedaviler (ÜYTE) için gebelik oranları birçok normal yolla gebe kalan çiftin aylık gebelik oranını geçmektedir. Bu yüzden ne kadar erken tedaviye yönelinilirse, gebelik şansı o kadar yüksek olacaktır. Kısırlık tedavisi her çift için özeldir. Çifte özel yapılan planlamalarla uygulanacak tedaviler başarı şansını arttırır. Kadın ve erkeğe ait detaylı değerlendirilme sonrasında elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ile ortaya çıkar. Bu değerlendirmede kişilerin sosyal, moral, psikolojik, ekonomik durumları, daha evvelki hastalıkları, tetkikleri ve tedavilere verdikleri cevaplar ve başvurdukları zamandaki yaş, yumurtalık fonksiyonları, hormonal durumları göz önüne alınır. Kendilerine özel tedavi planlaması yapılmalıdır. Kişilerin tedavi esnasındaki cevaplarına göre de gerekli değişikler ve yeni planlamalar yapılabilmelidir. Başka bir çift için geçerli olan yaklaşımın diğeri için geçerli olamayacağı bilinmelidir. Tanı ve tedaviye başlanacak sağlık birimi fizik yapı, personel ve donanım bakımından hastalarına her türlü çağdaş hizmeti uygun koşullarda sunabilmelidir. Kısırlık tanı ve tedavisi bir ekip hizmetidir ve başarı ancak her kademedeki hizmetin aynı kalite ve bilinçle yapılması ile gelebilir. Bilinçsizliğin, sabırsızlığın ve paniğin faydadan çok zarar verebileceği bilinmelidir. Kadın ve erkek her yönden birbirlerini anlamaya ve desteklemeye çalışmalıdır. Bu birliktelikte alacakları yeterli tıbbi destekle gebeliğe daha çabuk ve kolay ulaşabilmelerini sağlar. Bilinçsizce ve bilgisizce yapılacak tedavi uygulamaları başarıyı düşürür. Çiftin konsantrasyonunun ve işbirliğinin sağlanamaması kötü sonuçların alınmasına yol açar.

GENİTAL ESTETİK
Kadınların genital organını estetik bulmaması, cinsel ilişkiden zevk alamama ve cinsellik hakkındaki dogmatik düşünceleri, psikolojik olarak kişinin cinsel hayatını ve çiftler arası iletişimi de engellediğini, estetik kaygısı yaşayan kadınların da; yanlış anlaşılma, çekingenlik ve utangaçlık gibi duygulara kapıldıklarını belirtti.
Bu faktörlerin de cinsel hayatının olumsuz etkilenmesine yol açabildiğini, ayrıca bu duygulara neden olan deformasyon, şekil bozukluğu, cilt rengindeki değişimlerin cinsel hayatı olumsuz yönde etkileyebilir.

Labioplasti (İç ve dış dudak estetiği)
Ameliyatla Vajina Daraltma (Vajinoplasti)
Büyük dudakların ameliyatla küçültülmesi (Labia majora estetiği)
Kızlık Zarı Onarımı - Dikimi (Himenoplasti)

Zorlu doğumlarda vajinaya yapılan kesinin (epizyotomi) yaptığı deformasyonun (skar) çıkartılması vb. birçok operasyon hastanemizde yapılmaktadır.

HİSTEROSKOPİK VE LAPAROSKOPİK CERRAHİLER
Histeroskopi optik aletlerle rahmin iç bölgesinin görüntülenmesi ve rahim içi girişimlerin yapılmasıdır. Histeroskopi, döl yatağının durumunun incelenmesi için tanı amaçlı kullanılabildiği gibi birtakım hastalıklarda cerrahi tedavi amacıyla da kullanılabilmektedir.
Bunlar;
 Düşüğe neden olan rahim içi bozuklukların tanı ve tedavisi: septum (perde) çıkarılması, sineşi (yapışıklık) açılması
 Anormal kanamanın tanı ve tedavisi n Miyomlar (rahim urları) ve poliplerin tanı ve tedavisi
 Rahim içine kaçmış spiralin çıkartılması vb… Laparoskop, ışık kaynağı ve kamera bağlanan ince optik bir tüp yardımı ile pelvik organlarını gözlemlemeye yarayan bir alettir. Laparoskopi uygulaması çapları sadece 5 mm.ve/veya 1 cm. boyutuna sahip küçük kesiler kullanılarak gerçekleştirilmektedir.
Laparoskopi uygulamasının en önemli avantajları, hastanede kalma süresinin kısa oluşu, ameliyat sonrası daha az ağrı ve hızlı iyileşme sürecidir. Küçük kesi daha iyi kozmetik sonuç anlamı taşımaktadır.

Laparoskopi aşağıda da yer alan bazı durumlarda kullanılabilir:
 Kısırlık tanı ve tedavilerinde
 Endometriozis ve çikolata kisti tedavilerinde
 Tüp cerrahisi şeklinde tanımlanan, tüplere ait tıkanıklıkların açılması veya hasarlı tüpün çıkartılması işlemlerinde
 Miyom tedavilerinde (rahim urları)
 Yumurtalık kistlerinin tedavisinde
 Dış gebelik vakalarında
 Sterilizasyon işlemlerinde (gebelikten korunma amaçlı tüplerin bağlanması)
 Histerektomi işlemlerinde (rahmin çıkartılması)

KOLPOSKOPİ VE BİOPSİLER
Kolposkopi rahim ağzı, vagen veya vulvanın yakından muayenesini sağlar. Kolposkop denilen ışıklı alet rahim ağzının görüntüsünü büyütür, böylece daha iyi muayenesini ve görülebilmesini sağlar. Muayene sırasında spekulum vajeninize yerleştirilerek rahim ağzınızın rahat görülmesi sağlandıktan sonra tuzlu su ile rahim ağzı ve vajendeki akıntılar giderilir. Sonrasında özel bir sıvı ile rahim ağzınız ıslatılacak. Eğer sorunlu bir doku, hücre varsa bu sıvı etkisi ile beyaz renge dönecektir. Bu sayede doktorunuz beyaz bölgeleri daha ayrıntılı inceler, gerekirse bu bölgelerden biyopsi (parça) alır. Alınan parça konunun uzmanı (patolog) tarafından incelenir.